İzlemek İçin Tavsiye 2020 Yapımı En İyi Filmleri

İzlemek İçin Tavsiye 2020 Yapımı En İyi Filmleri

Korona virüsü nedeniyle sinemaların kapanması ve evde geçen zamanınızın sinema film izleme kısmını değerlendirmeniz için izlemeniz gereken özellikle 2020 yapımı birkaç film önerdik. Tabiki bu filmleri izlerken ihtiyacınız olan en önemli şey kaliteli bir led TV.  Eğer yeni bir televizyon almak istiyorsanız, güncel olarak 2020 yılı en iyi Led TV listemizi incelemenizi tavsiye ederiz.

Sinemaların kapanması ve büyük yapımcıların çekimleri geciktirmesine ayrıca seyircilerin doğrudan istek üzerine videoya yönelmesine neden olan COVID-19 salgını sayesinde sinematik dünya değişiyor. Yine de böyle bir kaosun ortasında, yıldız teklifleri, Netflix , Amazon ve Hulu, izleme başına ödeme mekanları veya yüksek kapasiteli kablo yayınları aracılığıyla sine dosyalara doğru yol almaya devam ediyor . Herkes içeride kapandığında, şimdi 2020'de günün ışığını daha önce görmüş olan yıldız tekliflerini yakalamak için ideal bir zaman.

10. Crip Camp (Engelli Devrimi):

IMDB: 7,8

Crip Camp, engelli gençlerin bulunduğu bir yaz kampında yaşananlara odaklanıyor. Kökenleri New York'un Catskill dağlarındaki engelli erkekler ve kadınlar için yazlık bir kaçamak yeri olan Camp Jened olan Amerikan Engelliler Yasası'nda (ADA) olduğu gibi, tarihsel değişiklikler genellikle mütevazi başlangıçlara sahiptir. 1970’lerde geçen belgeselde, engelli gençler için düzenlenen bir yaz kampında, onların hayatının tamamen değişmesine neden olacak bir devrimin fitilinin ateşlenmesi ile birlikte yaşanalar gözler önüne seriliyorJames LeBrecht ve Nicole Newnham'ın belgeseli, saygısız ve ötekileştirilmiş engelli çocuklara nihayetinde onlar gibi olmayanların yargısından bağımsız olarak kendileri olma fırsatı verildiği sessiz devrimci yerelliğin hikayesidir. Onlara aşıladığı şey, bir öz-değer duygusu ve toplumdan aldıkları tedaviden daha az muamele oldu. Kahramanca Judy Heumann ve birçok Jened arkadaşının liderliğindeki bir sivil haklar hareketi doğdu, bu da San Francisco'nun ABD Sağlık Sekreterini zorlamak için oturma eylemine neden oldu. 


9.Rewind - Trailer (Geri Sar): 

IMDB: 7,9

Otobiyografik travma hikayeleri Geri Sarmadan daha fazla sıkıcı gelmiyor, yönetmen Sasha Neulinger'in acı çocukluğuna dair kurgusal olmayan araştırması. Parlak ve eğlenceli bir çocuk olan Neulinger kısa süre sonra ebeveynlerinin tanımadığı bir kişiye dönüşüyor - yakında öğrendikleri, (ve kız kardeşi Bekah) sürekli cinsel istismarın getirdiği bir değişiklik kuzeni ve biri ünlü New York City tapınağı olan iki amca. Resmi yapısı şok edici öyküsüne özünde sıkışmış olan Neulinger'in filmi, canavarlık özelliklerini, kendi çocukluk deneyimini başkalarına eklemleme sürecini yansıtan kademeli bir şekilde parçalara ayırıyor. 

Sadece Neulinger'in içsel sefaletinin bir portresi değil, aynı zamanda cinsel suistimalin nesilden nesile aktarılan bir suç olduğu konusunda bir vaka çalışması, babasının saldırgan kardeşlerinin yanında yetiştirilmesiyle ilgili daha fazla vahiyle ortaya çıkan bir gerçek. En önemlisi, Neulinger'in o zaman ve şimdi sergilediği iki özellik olan azim ve cesaretle ilgili bir destan.


8.Vitalina Varela : 

IMDB: 7,2

Vitalina Varela, Pedro Costa'nın yönettiği 2019 Portekizli bir drama filmi. 2019 Locarno Film Festivali'nde Altın Leopar kazandı. Vitalina, Costa'nın neredeyse sadece geceleri çektiği bu harap ve kasvetli ortamda dolaşıyor, üzüntü, acı ve kopukluk hayalinde dolaşan bir hayalet duygusu iletmek daha iyi. Yönetmenin görüntülerinin her biri bir sonrakinden daha büyüleyici ve güzellikleri -gıcırdayan yataklar, rüzgarda uçuşan çarşaflar ve ufalanan çatılar üzerinde yağmur yağan bir ses ortamı ile büyüleyici.


Hikayesini kırık komplo ve rüya gibi monologlarla iletmek, Portekizli ustanın en sonuncusu, sadece Vitalina değil, aynı zamanda ruhsal krizde yaşlı bir rahip ve başka bir genç adamın kendi trajedisine katlanmak için hazırladığı bir dizi lovelorn kedisi. Filmin resmi ihtişamı - kompozisyon hassasiyeti ve aydınlık ile karanlığın ressam etkileşimi gibi, Vitalina'nın görkemli varlığı da ezici.

 7.Never Rarely Sometimes Always (Asla Nadiren Bazen Daima) : 

IMDB: 7,2

Çekişmeli bir sosyal konuya dokunaklı bir yüz koyarak, Asla Nadiren Bazen Daima sadık kuzeni Skylar (Talia Ryder) ile New York'a seyahat eden 17 yaşındaki hamile Pennsylvania'nın (Sidney Flanigan) hikayesini anlatır. Yazar/yönetmen Eliza Hittman ( Beach Rats) tarafından öngörüldüğü gibi), Sonbahar'ın çocukluktaki durumu, rahatsız edici doktor ziyaretleri, finansal endişeler ve erkeklerin elinde muzdarip olan sürekli öfke, cinsel sınıflandırmalar, sarhoş ve umursamayan babası. Skylar Manhattan'a giden otobüste tanıştıkları erkek arkadaşı Théodore Pellerin. Onlara tek kullanımlık cinsel oyun olarak davranan şovenist bir dünyada dolaşmaya zorlanan, bu rolü yerine getirmeye çalıştıklarında onları fahişe olarak inkar eder ve daha sonra ajans ve bağımsızlık arzusunu her fırsatta engeller. Kahramanımızın yalnızlığını ileten ve kadınların paylaştığı örtük anlayış ve şefkat hakkında çok şey söyleyen sessizliğe boğulmuş olan, bireysel ve sistematik baskı karşısında azimli bir azim çalışmasıdır.


6.Bacurau :

IMDB: 7,6

Kuzeydoğudaki kurgusal Brezilya kasabası Bacurau'da, sakinler evlerinin tüm GPS haritalarından kaybolduğunu ve gsm hücre hizmetlerinin sona erdiğini görürler. Bacurau, Brezilya’da bulunan küçük bir kasabadır. Genç bir kadın olan Teresa, Bacurau’da bulunan büyükannesinin cenaze törenine katılmak için kasabaya gider. Teresa’nın büyükannesi olan, kasabanın lideri Carmelita, 94 hayatını kaybedince kasabada yas havası hakim olur olur. Teresa, cenaze için geldiği Bacurau'nun birçok sorununun olduğunu gözlemler. Kasaba, temel olanaklardan yoksun, telefonunun çekmediği, temiz suyun bulunmadığı ve daha nice sorunların baş gösterdiği bir yer haline gelmiştir. Carmelita'nın ölümünün ardından geçen birkaç gün sonra kasaba sakinleri, bölgenin haritadan silindiğini ve art arda ölümlerin meydana geldiğini fark eder.

5.Saint Maud (Azize) :

IMDB: 6,8

Maud (Morfydd Clark) adlı bir genç bakımevi hemşiresi, Tanrı'nın misyonunun - konuştuğu ve vücudunun içinde hissettiği - ölümcül yeni hastası ünlü dansçısı Amanda'nın (Jennifer Ehle) ruhunu kurtarmak olduğuna inanıyor. Filmin yönetmenliğini, Parasite‘ın yönetmeni Bong Joon Ho’nun editörlüğünü üstlendiği Sight & Sound dergisinin Mart sayısındaki “İşleriyle önümüzdeki 20 yıla damga vurabilecek sinemacılar” seçkisinde kendine yer bulan Rose Glass üstleniyor. Glass’ın ilk uzun metraj deneyimi olan filmin başrollerinde Jennifer Ehle ve Morfydd Clark yer alıyor.

Günahkar bir dünyada ‘inanç’, ‘delilik’ ve ‘kurtuluş’ gibi olguları ilginç bir vizyonla izleyiciye aktaran film, bir bakımevi hemşiresi olan muhafazakar Maud ile kanser hastası Amanda’yı konu alıyor. Maud, ölmek üzere olan Amanda’nın ruhunu kurtarmayı saplantı haline getirirken kendisini karanlık bir yolun içerisinde buluyor. ABD’de 27 Mart’ta gösterime girecek olan filmin Türkiye vizyon tarihi ise 29 Mayıs 2020. 


4.Gretel ve Hansel:

IMDB: 5,3

Oz Perkins, keder ve kadın üzerine kurulu bir korku liristidir ve her ikisi de klasik eski masalın atmosferik yeniden canlandırılmasına büyük ölçüde etki eder. Gretel And Hansel, evlerini çevreleyen ormanda yaşayan korkunç bir cadı tarafından kaçırılan kardeşlerin hikayesini konu ediyor. Gretel, yiyecek ve iş bulabilmek için kardeşi Hansel’e ile birlikte karanlık ormanın derinlikleri doğru yola koyulur. Fakat burada onları kötü bir sürpriz beklemektedir. Klasikleşen Grimm masallarının bir uyarlaması olan filmin yönetmen koltuğunda 2015 yapımı February filmi ile tanıdığımız Osgood Perkins oturuyor. Senaryosunu Chewing Gum dizisinin yazarlarından Rob Hayes’ın kaleme aldığı filmin başrolünü 2017 yapımı Stephen King uyarlaması korku filmi “O”nun yıldızı Sophia Lillis üstleniyor.


3.Asistan:

IMDB: 5,9

Kitty Green'in Asistanıilk büyük #MeToo filmi, toplumsal cinsiyet dengesiz istismar ve adaletsizliğin işyeri sistemlerine yerleştirildiği  yollara farklı bir bakış. Harvey Weinstein'ın isminin bir kez söylendiğini duymasanız da, varlığı bir film yapım şirketinde totem direğindeki düşük kadın olarak her ikisinin de kötü muameleye maruz kalmasını gerektiren Jane (sterlin Julia Garner) hakkındaki bu klinik hikaye boyunca varlığı aşikardır. Patronu tarafından (sadece sessiz telefon görüşmelerinde duyulan) az da olsa veya kadın meslektaşlarıyla sessiz, sivri bakışlar paylaşıyor olsun, Jane her iki sömürücü erkeğin kurbanı ve aynı derecede şiddetli bir şekilde, teşvik ederek kendini bozan kurumsal bir yapıdır. Acımasız acımasızlık ve yabancılaştıran sessizlik. Tehditleri hem kapalı hem de mantıklı olmak için daha rahatsız edici olan, cinsiyetçiliğin birçok sinsi formunun portresi.


 

2.The Wild Goose Lake (Vahşi Kaz Gölü):

IMDB: 6,9

Çin sinemasının geçen yıl Cannes’da ana yarışmaya alınan tek filmi “The Wild Goose Lake” Başka Sinema ve BluTV işbirliği ile çevrimiçi vizyonda. Filmin ilginç bir özelliği de salgının başladığı Wuhan'da geçiyor oluşu.

Diao Yinan’ın izleyiciyi çok çabuk yakalayan ve özellikle kamerayı kendine has kullanışıyla öne çıkan bir görsel dili var. Buna beklenmedik kurgu hamleleri ve neon ışıklarıyla bezeli renk paleti de eklenince noir ile arthouse arasında konuşlanan nefis bir film çıkmış ortaya. Henüz ilk sahnede, hatta ilk karede gerilimi kuran ve izleyiciyi “Ne oluyor, neye bakıyorum, neden bu insanlar burada” sorularıyla avucunun içine alan “Güney İstasyonunda Randevu” tam da adı gibi bir tren istasyonunun önünde ve birbirini tanımayan kadınla bir erkeğin buluşmasıyla başlıyor. Adamın beklediği kadın onun yanına gelip ondan ateş isteyen kadın değildir belki ama, ikisinin de pek başka bir çaresi yoktur. Aralarında güven tesis etmek için adam ona iki gün boyunca yaşadıklarını anlatmaya başlar ve film geri dönüşlerle ve zamanda sıçramalarla (sevdiğim bir noir taktiği) hikâyesini önümüzde açmaya başlar.


Namlı bir gangster olan adam, yani Zhou Zenong (Hu Ge oynamış bu karanlık ama bir o kadar da trajik karakteri) Wuhan’ı paylaşamayan sokak çetelerinin birini lideridir ve yanlışlıkla (!) bir polisi öldürmüştür. Polis öldürmek her yerde olduğu gibi burada da kıutsala el uzatmak anlamına geldiğinden tüm şehir onu yakalamak için seferber olmuştur ve Güney İstasyonu’nun önünde onunla buluşan fahişe (Plaj Güzeli denilen cinsten bir konsomatris) Liu onun tek çıkış yoludur. Ama pek tahmin edeceğiniz bir çıkış yolu değil, doğrusu.

1.First Cow (İlk İnek):

IMDB: 7,1

First Cow, girdikleri işte başarılı olmaları, değerli bir ineğe bağlı olan iki adamın hikayesini konu ediyor. Amerika'nın batısına giden Cookie Figowitz adındaki bir adam, burada Çinli bir göçmen olan King Lu ile tanışır. Cookie, King Lu ile kurduğu bağlantı sayesinde Oregon Bölgesi'ndeki kürkçülerin arasına katılır. Birlikte bir iş peşinde koşan Cookie ve King, başarılı olmak için ellerinden geleni yapar. Onların girdikleri işte başarılı olabilmesinin tek yolu ise zengin bir toprak sahibinin oldukça değerli olan ineğine bağlıdır.



Evet buradaki filmler 2019 ve çoğunlukla 2020 yapımı yeni filmlerden seçmeler. Beğenip beğenmediğinizi veya farklı film tavsiyelerinizi alttaki yorum alanımıza yapabilirsiniz. Ayrıca bu linke tıklayarak tüm zamanların en iyi filmleri olabilecek kesinlikle izlemeniz gereken filmlere de göz atın. Teşekkürler.

  • user

    Faik

    Filmler gayet basarili

    10 ay önce